(Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah? – Berita Semasa

by admin on July 8, 2011

in Berita Semasa

  • Sharebar

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

Berita Semasa Perhimpunan Bersih datang lagi. Kali ini dengan versi Perhimpuann Bersih 2.0 2011. Kalau dilihat sekarang ini di mana-mana sahaja tidak kira di kaca televisyen, di dada-dada akhbar, radio, di blog-blog termasuk di laman Ohduniaku, rata-rata banyak memperkatakan mengenai Perhimpunan Berish 2.0. Ada yang melabel sangat teruk dan ada juga menyokong penuh perjuangan yang ingin disampaikan melalui Bersih 2.0.

Di bawah ini, gambar-gambar sepanjang berlaku sepanjang Perhimpunan Bersih yang dijalankan kali pertama sekitar tahun 2007.

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

Bukan setakat berlaku di Malaysia Perhimpunan Bersih 2007 turut merebak di beberapa bandar utama dunia termasuk di Britain melibatkan rakyat Malaysia yang bekerja dan belajar di sana.

grey (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

P/S : Dikatakan Perhimpunan Bersih 2011 kali ini akan turut disertai Gelombang merah iaitu kumpulan Patriot dan dalam masa yang sama pesilat-pesilat lincah akan turun mempertahankan keamanan dan kedaulatan negara mengikut fahaman mereka

Siapa Sokong Perhimpunan Bersih 2011

View Results

loading (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa Loading ...

Sumber : Berita Semasa

pixel (Gambar) Perhimpunan Bersih 2.0 2011. Gelombang Kuning @ Gelombang Merah?   Berita Semasa

{ 108 Komen Bernas… Telah Dikongsikan Setakat Ini. Pandangan Anda Pula? }

1 kaditrads July 11, 2011 at 2:51 pm

BN tawan negara ini via PRU melalui pelbagai cara – undi tipu, undi pos, undi rosak, undi hantu dsb. Jk PR ingin tawan juga negara ini tp x boleh melalui PRU sbb semua jentera PRU adalah milik BN – polis, SPR dan staff kerajaan. Mcm lawan bolasepak BN lwn PR tapi refree org BN, pakai je baju refree, PR skor 100 gol smua disqualified, BN dia bg penalti, mau lawan refree ke, ha kena kad merah. Mana mgkin boleh menang, Hanya boleh bengang giler2 je

  

Reply

2 taiko July 23, 2011 at 2:08 am

padan muka kau.pegi pindah dalam utan.buat undang2 sindiri.

  

Reply

3 hander July 23, 2011 at 11:36 am

Yg penting aku bahagia d bawah pemerintahan BN..

  

Reply

4 azali m.s July 29, 2011 at 10:09 am

Pilihanraya dengan Bolasepak tak sama brother!!! Cakap lebih nampak?? ada Bukti?? Awak calon ker Parti PKR ker?? Pembangkang kalah dlm pilihanraya bukan sebab undi tipu, undi pos, undi rosak, undi hantu..Pembangkang kalah sebab janji berhantu!!! Kalo Pembankang nak tahu, masa pilihanraya dulu, aku pun pangkah pembangkang sebab bakal YB depa ni janji macam-macam. Bila dh jadi YB, nak bergaduh, menyalahkan org lain, buat Provokasi, Fitnah dan mcm2 lah perangai yang hantu setan suka. Tengok sendiri ketua pembangkang, masa dulu kes liwat jer..bila dh jadi Ahli Parlimen, wat video seks lagi….jahanam negara kau orang ni.

  

Reply

5 amanamin August 1, 2011 at 1:37 pm

Jangan hanya pandai mengada-adakan cerita sahaja. Kalaulah BN tu teruk seperti yang anda war-warkan, kenapa anda masih selamat lagi tinggal di Malaysia. Malah banyak kemudahan yang disediakan oleh kjn BN yang anda gunakan. Anda, keluarga anda dan saudara mara anda masih selamat tinggal di negara tercinta ini, kenapa anda suka menyokong kumpulan yang merosakan negara. BN terbukti telah berjaya membangunkan negara Malaysia. PKR bangunkan apa???

  

Reply

6 azali m.s August 1, 2011 at 1:47 pm

PKR bangunkan Rumah Urut banyak-banyak….hahahaha…

  

Reply

7 kekanda August 2, 2011 at 9:57 am

pastu yg luluskan UMNO,hahahaa….nak best pg melaka,dpt pg clubing sampai 3pagi,keputusan ni dibuat masa nak dekat bulan puasa,tahniah2…

  

8 kekanda August 2, 2011 at 10:13 am

hahaha….kat cni nampak bacul dia BN vs PKR, BN tuuuu,apa ada dlm BN? nape x BN vs PR?sebab apa kita selamat?sebab yg turun berdemo tu tau ape sebabnya,yg turun tu semuanya bekas banduan ke?bekas pembunuh ke?kenapa pak samad ada,marina mahathir ada & golongan2 profesional pun ada,x kan la sebodoh tu diorg nak menyusahkan diri?penindasan atau jaminan keselamatan bukan sebab kita x kena pukul,x kena rompak,kalo kita x dijentik atau x dihiraukan langsung pun dah kira ditindas juga,negara kita ni kaya,tp kenapa masih ada rakyat yg miskin dan setiap kali tukar pemimpin dlm senarai org terkaya malaysia mesti kaum kerabat diorg,kita pun x kata BN tu teruk sgt,tp bertolak ansur la dgn rakyat sendiri,jgn takut la berhadapan dgn rakyat,kata kalo berani lawan dlm pilihanraya,cara anak jantan,tapi bila tgk tv sume muka org gomen,kalo brani bg la peluang kat PR masuk tv,baru anak jantan,nak ajak betumbuk pun lepaskan la tgn kami,jgn diikat,baru anak jantan.

  

Reply

9 kaditrads July 11, 2011 at 2:56 pm

Jika PR ingin tawan negara M’sia ini, x de cara lain, mesti lah buat demontrasi besar2n dan buat betul2 sampai jadi, bagai genggam bara api, apa jadi pun mesti jangan lepas. Anda (org PR) tlh ditipu oleh BN, jgn duduk diam dan membiarkn diri anda ditipu dan dia (org BN) sewenang-wenang menindas rakyat sesuka hati mereka

  

Reply

10 pee dah July 22, 2011 at 4:46 pm

jgn kau pandai ckp aje tnpa bukti..abl kata-kata org buat apa..kau tu pak angguk aje

  

Reply

11 taiko July 23, 2011 at 2:11 am

tipu2 pn melayu jgk.duk lah bawah ketiak penentang islam tu.duk la bawah ketiak org yang berjaya murtdkan org islam tu.hny kerana kehendak pemimpin hampeh korang, masa depan anak cucu tergadai.pegi jual sayur la

  

Reply

12 hander July 23, 2011 at 11:41 am

Tiada berlaku penindasan BN d tempt sya..so kenapa musti aku protes BN..hidup BN..biarlah BN memrintah selama-lamanya..

  

Reply

13 azali m.s July 29, 2011 at 10:14 am

Buat lah demontrasi byk2…senang sikit aku yg berjiwa 1 Malaysia ni nak hantar puak-puak ko orang ke dalam hospital bahagia.. Gilaaaaaa Kuasa…penyokong kau orang sikit jer…BN menang 2/3,. Sedar lah sikit…nawaitu perosok ko orang ni hanya Nepal, Bangla, Kutu Rayau, Indon KL jer menyokong…tu pun dpt upah…yg ramai dlm geng ko orang tu saja nk ikut jer termasuklah wartawan dan SB…pasal tu Al-Juburi tak boleh jadi PM…sebab bodohhhh dan gila kuasa..hahahahaha

  

Reply

14 kekanda August 5, 2011 at 11:47 am

hahahaha…hujung2 gambar mat bangla yg pakai baju patriot, hujung2 pr dah jd warganegara x sampai 1 tahun,hahahahahahahahhahahaha……tu yg ramai sgt tu…

  

Reply

15 kekanda August 23, 2011 at 10:40 am

hahahahahaha….baru ngomong indon udah dianggap PR,bila speaking omputih anggap org tu educated habis,hahahahaha…bg tau la undang2 ape yg x diikut?kalo SPR tu adil sgt kenapa byk bukti2 penyelewengan daftar dpt jumpa?sampai kg baru pun blh jd pemilih?masa anwar jadi TPM tu ko bg tau dia tu orang ape?DAP?PAS?PKR?eh salah,pkr x de lagi masa tu,bg tau la kat kawan2 ko sumer masa dia jd TPM tu dia parti mana?bagi tau la…minoriti mmg kena ikut majoriti tp x bermaksud majoriti boleh sepak terajang minoriti,undang2 mana ko guna?demokrasi x abaikan pihak minoriti tp membela,tu blm ikut hukum ALLAH lg,kalo ikut komen2 ko lepas2 mmg sah ko pertikaikan undang2 ALLAH,ko pertikaikan ape yg ALLAH tetapkan,ko pertikaikan ape yg RASULULLAH suruh buat,ape nak jadi dgn ko ni?ni mesti ikut perangai pembangkang ni,UMNO/BN x mcm ni,kan…kan…kan…?hahahahahahaha….pastu kata dah bg peluang ikut undang2,hahahahahaha…..ada masuk berita?tv bape?berita perdana ke berita yg 2minit tu,hahahahaha….dah buat jawatankuasa pilihanraya pastu kalo ada pilihanraya x endahkan ape keputusan j/kuasa,baik x yah buat,tu la,dah ada parlimen x nak guna,ini melibatkan seluruh rakyat,pasal anwar sorang blh plak nak bahas kat parlimen,rakyat yg berjuta2 ni x nak bahas kat parlimen,pastu kata pembangkang x wat keje,skang sape yg sekat sape?pandai btl la korang ni,dah la,sape nak kawan dgn ko kawan la,aku pun x kesah nak kawan dgn ko.

  

Reply

16 Bomoh Bandar August 24, 2011 at 9:21 am

MINTAK MENYEBOK SIKIT YER KAWAN2….SEBENARNYA DIMALAYSIA NI TIADA MASALAH DALAM PENTADBIRAN. BIASALAH DIMANA-MANA PUN ADA PANAS, ADA HUJAN, TETAPI MUSIM BUNGA DAN MUSIM BUAH TETAP MENDATANG. KAUM PR NI SENGAJA JER CARI ISU NAK COVER ANUAR. NTAH APA YANG ADA PADA PR TU TAK TAHULAH. DAH BERTAHUN2 PR TIDAK BOLEH MEMBUKTIKAN KESTABILAN POLITIK DAN EKONOMI. PUAK-PUAK ANUAR DGN ANUAR NI,BILA DAH TERMAKAN BUDI BAGI LAH BODI. DIA PUN KENA BUANG OLEH UMNO DULU SEBAB LIWAT. BUAT KERJA SEBAGAI TPM PUN TAK BAGUS.PASAL TU DIA DISINGKIR DARI UMNO MASA2 DULU DAN DIA TAK BOLEH PUN MASUK UMNO.

  

17 inspirasicyber July 11, 2011 at 3:07 pm

mereka ini orang orang yang berani..bagus untuk kalau berperang nanti..sanggup gadaikan diri mereka

  

Reply

18 pee dah July 22, 2011 at 4:49 pm

berani tahi kuching..

  

Reply

19 taiko July 23, 2011 at 2:13 am

betut tu.pegi la berperang dengan polis n tentera kalau berani nak rampas negara.klu berjaya bagi DAP jd PM.sah2 kita balik indon dok di halau DAP .butut tak?

  

Reply

20 kekanda July 29, 2011 at 12:46 pm

hahaha…lain kali baca tuntutan tu dulu…pastu terangkan tutuntan mana yg blh jahanamkan negara,piker la cemana kalo BN jd pembangkang,x kan hari2 nak tgk berita muka nik aziz je mcm PM kita dapat skang,x kan?mesti mau sama2 maaa…x kan kena celup jari pun x gelabah hilang jawatan, hilang kuasa?nape nak takut dgn tuntutan tu?dah laaa…satu dunia dah tau,kata la DAP tu melayu Islam jd PM,korang nak kata apa?dah la,jgn kolot,kalo org kapir laknat jd PM korang pun yg patut disembah siapa?PM korang ke?ahli parlimen korang ke?

  

Reply

21 cYclone July 11, 2011 at 6:16 pm

Ini sje jalan terbaik untuk mengubah negara malaysia,dan PATRIOT kononnye nak mempertahan kn negara,sebenarnye dorang takut duit2 rasuah dorang hilang,xde job lagi.Kita kne ikut negara lain yg yang ingin menggulingkan kerajaan kotor seperti mesir.Kalau mereka boleh,knapa malaysia tak?Ini negara demokrasi,pemimpin sekarang hanya sekadar bercakap tanpa melakukan sebarang tindakan.Buang duit,banyak sekali terutama si isteri,tidak sedar diri tu siapa,bukan ahli politik po.Tapi menyemak sana sini,buang duit sana sini.Duit habis,naik kan harga barang.Teruk punya pemempin.

  

Reply

22 pee dah July 22, 2011 at 4:50 pm

apa yang buat kau buat tak nmpk sbb bebal..

  

Reply

23 taiko July 23, 2011 at 2:17 am

mcm PR xde rasuah.ni la org kata,ludah kelangit kene muka sendiri.tp korang baling tahi kelangit kene muka korang balik.x pyh nk guling kerajaan yang ada.dah cukup baik.korang pun x mati kebulur pun kat malaysia.anak2 senang nak g sekolah.bini korang senang nak gi shoping.klu kene macam kat palestin?nak g sekolah pun kene tembak.tau x.rasa nye xtau.korang ni jenis yang x mensyukuri nikmat keamanan.korang jenis yg xsuka negara aman.baik korang duk utan.jd tarzan.boleh gaduh hari2

  

Reply

24 kekanda July 29, 2011 at 12:52 pm

bagi tau la sape PR yg ambil rasuah,bagi bukti,polis kan cepat amek tindakan kat PR,dah nak masuk PRU13,dah bape ramai PR masuk je l pasal rasuah,setakat cakap je x yah la,kalo betul nak guling kerajaan najib x dpt nak dtg kat kawasan perhimpunan esoknya,x de masa nak gulingkan kerajaan mcm kat mesir tu,berhari2 nak mogok,rakyat malaysia semua bert/jwb, tau t/jwb pd keluarga & anak bini,org2 yg tertentu je takut x tentu pasal..

  

Reply

25 amanamin August 1, 2011 at 1:50 pm

kalau ko tau ni negara demokrasi, tak payalah ko keluar KL menjerit macam orang hutan buat demontrasi, Tunggu saja pilihanraya, kalau tak suka BN tak payah undi. Ko buat demo hanya menampakkan ko macam orang tiada tamadun, macam mana nak pimpin negara. ko pergi sekolah… belajar lagi

  

Reply

26 kekanda August 2, 2011 at 10:39 am

hahaha….ni lagi sorang,pg la buka buku kat sekolah tu cari makna demokrasi,ni mesti x skolah ni,
Demokrasi ialah suatu bentuk kerajaan di mana kuasa menggubal undang-undang dan struktur kerajaan adalah ditentukan oleh rakyat. Dalam sistem demokrasi, undang-undang digubal sama ada oleh rakyat atau wakil yang dipilih oleh rakyat. Sebuah negara atau kerajaan yang mengamalkan sistem demokrasi adalah dipanggil negara atau kerajaaan yang demokratik.

Perkataan ini berasal dari Yunani ????????í? dari ????? bermaksud “rakyat”, ditambah pula dengan ??????? bermaksud “memerintah”, dengan kata hubung í?; yang memberi maksud “Diperintah oleh Rakyat”. Terma ini kadangkala digunakan untuk mengukur sejauh mana pengaruh rakyat diatas kerajaannya. Demokrasi secara ekstrem boleh dilihat dalam sistem kerajaan seperti anarkisme dan komunisme (menurut teori Karl Marx ia merupakan peringkat terakhir pembangunan sosial dimana demokrasi adalah diamalkan secara langsung , dan tiada kerajaan yang bebas dari kehendak rakyat).

Demokrasi moden mempunyai sifat-sifat dengan institusi-institusi berikut:

Perlembagaan yang menghadkan kuasa dan kawalan operasi formal kerajaan, sama ada secara tulisan, secara norma atau gabungan kedua-duanya. Lazimnya Perlembagaan akan memasuki doktrin pembahagian kuasa untuk memastikan seseorang itu tidak diberi lebih dari satu kuasa.
Pilihan raya untuk memilih pegawai-pegawai awam, yang dikelolakan secara bebas dan adil
Rakyat diberi hak mengundi
Kebebasan bersuara (berceramah, berhimpun dan sebagainya)
Kebebasan akhbar dan akses kepada media lain
Kebebasan persatuan
Semua orang dalam masyarakat menikmati hak yang sama dari segi undang-undang. Salahsatu pra-syarat demokrasi ialah wujudnya Aturan Undang-Undang Rule of Law
Rakyat yang berpendidikan dan berpengetahuan tentang hak asasi manusia dan tanggungjawab sivik.

rujukan:- http://ms.wikipedia.org/wiki/Demokrasi

macam ada je tuntutan pihak BERSIH

  

Reply

27 kekanda August 2, 2011 at 11:02 am

hahahahaha….lain kali kalo dah online tu cari la makna demokrasi tu,jgn la nmpak sgt yg awak tu x pernah pg skolah… dah paham baru join forum ni….

Demokrasi ialah suatu bentuk kerajaan di mana kuasa menggubal undang-undang dan struktur kerajaan adalah ditentukan oleh rakyat. Dalam sistem demokrasi, undang-undang digubal sama ada oleh rakyat atau wakil yang dipilih oleh rakyat. Sebuah negara atau kerajaan yang mengamalkan sistem demokrasi adalah dipanggil negara atau kerajaaan yang demokratik.

Perkataan ini berasal dari Yunani ????????í? dari ????? bermaksud “rakyat”, ditambah pula dengan ??????? bermaksud “memerintah”, dengan kata hubung í?; yang memberi maksud “Diperintah oleh Rakyat”. Terma ini kadangkala digunakan untuk mengukur sejauh mana pengaruh rakyat diatas kerajaannya. Demokrasi secara ekstrem boleh dilihat dalam sistem kerajaan seperti anarkisme dan komunisme (menurut teori Karl Marx ia merupakan peringkat terakhir pembangunan sosial dimana demokrasi adalah diamalkan secara langsung , dan tiada kerajaan yang bebas dari kehendak rakyat).

Demokrasi moden mempunyai sifat-sifat dengan institusi-institusi berikut:

Perlembagaan yang menghadkan kuasa dan kawalan operasi formal kerajaan, sama ada secara tulisan, secara norma atau gabungan kedua-duanya. Lazimnya Perlembagaan akan memasuki doktrin pembahagian kuasa untuk memastikan seseorang itu tidak diberi lebih dari satu kuasa.
Pilihan raya untuk memilih pegawai-pegawai awam, yang dikelolakan secara bebas dan adil
Rakyat diberi hak mengundi
Kebebasan bersuara (berceramah, berhimpun dan sebagainya)
Kebebasan akhbar dan akses kepada media lain
Kebebasan persatuan
Semua orang dalam masyarakat menikmati hak yang sama dari segi undang-undang. Salahsatu pra-syarat demokrasi ialah wujudnya Aturan Undang-Undang Rule of Law
Rakyat yang berpendidikan dan berpengetahuan tentang hak asasi manusia dan tanggungjawab sivik.

sumber : – http://ms.wikipedia.org/wiki/Demokrasi

bila baca semula,macam ada la tuntutan aritu, pastu kat cni dia tulis, Demokrasi secara ekstrem boleh dilihat dalam sistem kerajaan seperti anarkisme dan komunisme, Malaysia dlm kategori ape agaknya?ke x paham maksud anarkisme / komunisme? mungkin kot, kalo demokrasi pun x paham…

  

Reply

28 Azali MS August 22, 2011 at 5:13 pm

Orang PR ni…bila bercakap nak ikut undang-undang…bila diberi peluang ikut undang-undang, tak mahu pulak ikut undang-undang!!! Sebelum dan selepas al-juburi jadi TPM semua zina, liwat dan rogol tak perlu 4 saksi. …masa dulu juga Pilihanraya di Malaysia adalah yang paling adil. Masa tu BN tewas kat Kelate jer. Bila BN tewas kat Kedah, Selangor dan Perak…tak adil pulak SPR???? ye lah minoriti rakyat berfikir… yang memerintah majoriti…yang minoriti kena lah dengar suara majoriti..baru lah dikatakan DEMOKRASI…tak gitu kawan2 semua??????

  

29 suara rakyat July 12, 2011 at 11:11 am

salam..aku nak tye..knp ko bodoh????klu PR bgs..knp sokong DAP..sape yg KAFIR skrg..aku org pas tp bukan PR @ DAP…parti yg cuba jual negara…aku rasa korg lg xth apa yg terjadi…tgk apa yg terjadi di penang,kedah..mana tanah melayu.mana harta malayu..aku rasa org melayu yg duk jilat bontok DAP..2 ke nama bersih..No…sedar la kawan..jgn dgr dr mulut tp lihat..klu xth jgn cakap..hidup tok GURU

  

Reply

30 taiko July 23, 2011 at 2:18 am

aku sokong ko

  

Reply

31 mamat July 25, 2011 at 12:07 am

Inilah hasilnya BN 54 tahun perintah negara

  

Reply

32 kekanda July 29, 2011 at 3:45 pm

aku yakin tok GURU ko pun x setuju cara pikiran ko ni.

  

Reply

33 eyaz hamid August 5, 2011 at 2:29 pm

tp knp DAP bleh bg elaun kafa utk guru2 agama di penang sedangkan di melaka elaun guru agama ditarik(di songlap oleh kerajaan sendiri)

  

Reply

34 kelana July 13, 2011 at 8:44 am

ok la ,kalu aku ckp korang jgn marah. korang tau tk tgs menyuraikn rusuh kalu ko orang tk tau jgn sembang ok,mcm majlis peguam pn ko tak bljr pn menyurai rusuhan yg ko org tau akta sekyen kesalahan kalu tk tau buat cr bodoh je;kalu semua polis bersalah ganti peguam plk jd polis faham,sama jgk org politik ko org jgn pertikai keje polis klu ko org pandai jd je polis klu semua polis dh bodoh,ko sembang mcm bsg semua org slh ko org je betul pada hal aku setakat farduain je pelajaran agama tp ko org lebih tggi ilmu agama tp blh jadi bodoh mcm lembu kena cucuk hidung je ingat allah tu sa je jd u all jgn bertuhan amiga tu aku tk hampa tk dpt memrintah kerajaan ni pasai tu hangpa dok buat pelik2 dh tk percaya pada allah ke, rezeki tu smp bila2 faham tk ni yg bodoh2 belaka

  

Reply

35 taiko July 23, 2011 at 2:20 am

betut tu.bantai budak2 bodoh PR ni

  

Reply

36 mamat July 25, 2011 at 12:08 am

Kerajaan selangor bawah PR boleh bagi air percuma. Kerajaan BN 54 tahun tak boleh bagi. Nampak sangat siapa yg ikhlas dan siapa yg tidak.

  

Reply

37 azali m.s July 29, 2011 at 10:20 am

hahahaha…air percuma??? berapa baldi??? Malaysia negara makmur…air sungai perak melimpah limpah…barang kalo percuma, kualiti tak bagus..tak ORI…KAN? KAN?? Kalo yg Ori tu seperti Minyak Petrol Percuma, Naik Teksi Percuma, Dok Rumah Percuma…aku sokong PKR…boleh ker dapat mcm tu?? janji Setan lagi boleh lah…bila pilihanraya janji mcm2…setakat bagi air tak tentu halal dan tak berperisa buat apa???

  

38 kekanda July 29, 2011 at 12:56 pm

aku rasa ko sorang je rasa amiga tu tuhan,pike la dulu seblm ckp,baca sirah nabi…

  

Reply

39 Taming Sari July 18, 2011 at 8:27 pm

Pertamanya kesyukuran kepada Allah yang Esa kerana dengan sifat maha pengasihnya segala perancangan yang dirancang oleh musuh serta pengkhianat negara,bangsa dan agama berjaya dipatahkan oleh anggota keselamatan,dengan izin serta kekuatan yang disalurkan olehnya yang Esa telah berjaya menghalang niat dan keinginan yang tidak baik untuk menghuruharakan bumi Malaysian yang bertuah ini……Alhamdullilah…..

  

Reply

40 taiko July 23, 2011 at 2:20 am

amin

  

Reply

41 mamat July 25, 2011 at 12:08 am

Aku tengok result poll di atas 70% sokong bersih la..baguss

  

Reply

42 kekanda July 29, 2011 at 1:01 pm

adakah anda pasti ALLAH bertindak begitu?hebat anda ni….ingatlah,kesusahan, penindasan, kekejaman bukan hanya hukuman dari ALLAH,mungkin juga sebagai pemangkin utk kita lebih berusaha…

  

Reply

43 LIA July 20, 2011 at 1:06 am

CUBA ANDA FIKIR ALAMI…..
Buang masa buat perhimpunan tu…apa yg dapat? Menyusahkan orang ada la…buang masa!! Semua mengalami kerugian.Tu..la tidak belajar sejarah dengan sempurna dan tiada sivik. Saya pun, tak faham macam mana, diorang boleh terpengaruh dengan kata-kata kosong..boleh terpengaruh pulak tu…Sepatutnya diaorang fikir adakah anak-anak diorang dapat amalkan agama dengan sempurna seperti jaga solat 5 waktu, berakhlak baik, sopan dll yg baik. Perbuatan berhimpun tu.., dah buat anak-anak bertanya? apa tu? Kenapa orang tua buat macam tu? Cakap kosong je.. berdegar-degar.
Buang masa..
Alhamdulillah negara Malaysia masih aman.

  

Reply

44 kekanda July 29, 2011 at 3:35 pm

ajak anak2 pg jom heboh x de plak yg komplen…tepuk dada tanya selera… pikirkan punca,mengapa & kenapa,x kan awak nak kata sasterawan yg ada dlm silibus belajar kita pun ckp degar2,nape ikhtiraf dia jd sasterawan?dah lepas perhimpunan tu awak & keluarga dah x blh buat amal ibadat ke??x aman lagi ke?ke jiwa yg x aman? jiwa kacau?

  

Reply

45 inginkan Darul Islam July 21, 2011 at 11:12 am

kepada pemimpin negara LAKSANAKAN HUKUM ALLAH dalam segenap hal.. jadikan Quran & hadis sebagai panduan.. ulama jadi penasihat.. itulah harapan saya kepada negara..

  

Reply

46 pee dah July 22, 2011 at 4:48 pm

ulamak pun boleh menipu, berkata dusta, maki hamum dan cerca org..itulahlah ulamak kaorg

  

Reply

47 ko pee dah August 3, 2011 at 11:07 am

mmg ada ulama y buat mcm tu.ulama pn bukan maksum.tp lebih baik ulama klw nk compare dgn y bukan ulama..klw ko kata ulama pn bleh buat bnda jahat,y bukan ulama lg lah buat bnda jahat.klw ko dah iktiraf sorg tu sbg ulama,ko mesti hormat ulama tu..ulama tu waris nabi.

  

Reply

48 Rakyat Ingin Keadilan July 22, 2011 at 9:15 am

Salam, demo yg diadakan adalah salah satu cara utuk kita nyatakan protes kita terhadap perkara yg tidak kita persetujui… fahami sirah Rasul.. dimana ada seorang hamba ini bergaduh dan dimaki hamun oleh jirannya… dia mengadu hal itu kepada Rasulallah… kata Rasulallah, kau duduklah di tepi jalan di luar rumah kamu berserta dengan harta benda kamu sekali… maka hamba tersebut berbuat demikian…. setiap kali ada org yg melalui rumahnya dan bertanya kenapa beliau tidak duduk di dalam rumah… hamba itu berkata bahawa dia dimaki hamun org jirannya… maka org yg bertanya itu berkata, celakalah jiran kamu itu…. itulah yg berlaku setiap kali org melalui rumahnya dan bertanya hal yg sama…. samalah hal nya dengan demo Bersih ini… kita menunjukkan protes dengan berjalan secara aman di jalanan, supaya masyarakat dunia tahu tuntuntan yg diperjuangkan rakyat ini…. kami hanyalah hendak satu pilihanraya yang telus dan bersih …..

  

Reply

49 pee dah July 22, 2011 at 4:51 pm

selama ni kau begitu adil ke??renungkan diri sendiri dulu..

  

Reply

50 kekanda July 29, 2011 at 5:09 pm

hahahaha….jgn bezakan keadilan seorang rakyat dgn pemerintah,jauh bezanya,renungkan la juga diri sendiri…

  

Reply

51 taiko July 23, 2011 at 2:24 am

pandai la ko. x paham qodor dan qadar allah ke?dah usaha.tp x berjaya.salahkan orang lain lak.maknanye kerajaan BN masih yg terbaik bagi allah.klu dah sampai masa allah nak kan pas memerintah.jadi lah ia. kun faya kun

  

Reply

52 kekanda July 29, 2011 at 3:57 pm

ko yakin ke ALLAH berfikiran mcm tu?hahaha…kira ko nak kata ALLAH sokong BN?bodoh x soalan aku tu?FIRAUN dijatuhkan pun bukan tiba2 walaupun dgn kehendak ALLAH, ada jalan ceritanya,ada usaha yg dilakukan oleh hamba2Nya,dlm dunia ni segalanya bersebab,x pelik ke esok pagi ko bgn nik aziz dah jd PM?hahahaha…

  

Reply

53 hander July 23, 2011 at 11:09 am

ya betul tu..tetapi kalau kuasa besar masuk campur urusan negara kita spti yg dorng buat d negara lain..kau masih ada peluang bertengek d depan rumah ko?…klau yg memudaratkan seluruh rakayt..biarlah ambik cara yg rasional..

  

Reply

54 kekanda July 29, 2011 at 4:45 pm

hahaha…cara rasional?ke barisan nasional?sebelum negara luar cmpurtgn diorg dah gelakkan kita dah,ye2 je sain pasal demokrasi la,hak asasi la kat luar sana,hujung2 negara sendiri dinafikan..

  

Reply

55 hander July 23, 2011 at 11:32 am

kenapa plak nak bagitau dunia masalah negara kita oi…fikirla secara panjang..ko dapat apa kalu seluruh dunia tahu masalah kito, engkau ingat..masalah akan selesai senang ke..bnyk masalh lgi timbul klau dorng masuk oi…

  

Reply

56 azali m.s July 29, 2011 at 10:30 am

oooo…patut ler kau org buat demontrasi yer??? memahami sirah Rasul??? Sekarang sirah AL-Juburi??? Zaman dulu tak ada wartawan dan media pasal tu Rasulullah suruh dok tepi jalan di luar rumah. Kalau zaman Rasulullah dah ada suratkhabar Harakah, tentunya Rasul kita akan kata mengadulah di berita Harakah…heran betoi kenapa lah org PKR, PAS ni BODOH sgt…knapa masa buat demo tu tak pakai Jubah Arab, datang naik Unta?? nak ikut Sunnah Nabi??? Zaman Rasul orang tidak merokok…Knapa orang PAS, PKR merokok?? Haram kan?? Kebanyakan yang buat Demo Haram hari tu…kuat hisap rokok mencari idea setan untuk merosakkan agama islam, bangsa melayu dan Negara Malaysia.

  

Reply

57 kekanda July 29, 2011 at 4:39 pm

hahaha….sedangkan orang kapir laknat pun berjumpa dgn rasulullah & dari kata2 rasulullah ramai yg masuk islam,sbb apa?sbb Muhammad pesuruh ALLAH,adakah ko begitu yakin zaman2 dulu x de reporter?hahaha….kalo xde,x kan Rasulullah difitnah,kenapa?ko x percaya ke kata2 & tindakan Rasulullah?kerajaan mana yg benarkan penjualan rokok?menteri mana yg merungut pasal penajaan rokok utk sukan?dah la…dah 54 tahun dah…

  

Reply

58 amanamin August 2, 2011 at 12:02 pm

TAHNIAH KERANA KAMU ADALAH SEORANG YANG CINTAKAN KEADILAN DAN KETELUSAN, TAPI APA YANG TIDAK TELUS DAN BERSIH DALAM PILIHANRAYA DI NEGARA KITA. CUBA KAMU BUKTIKAN DAN JELASKAN. JANGAN MAIN CAKAP JE TANPA BUKTI YANG SAHIH.

  

Reply

59 kekanda August 2, 2011 at 2:07 pm

KUALA LUMPUR, 25 Julai: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) secara tidak langsung telah mengakui wujudnya “klon” kepada kad pengenalan pengundi dalam daftar pemilih yang dikeluarkan mereka.

Pengakuan itu dibuat Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar selepas 16 hari himpunan Bersih 2.0 berlangsung.

Kenyataan tersebut disiar di akhbar The Star bertarikh 24 Julai 2011 di bawah tajuk ”EC: Help us purge ‘clones’ from electoral roll”.

Beliau antara lain menyatakan bahawa pengundi hantu benar-benar wujud dalam daftar pemilih SPR dan meminta parti politik dan individu tertentu tampil memberi maklumat kepada SPR untuk membersihkan daftar pemilih.

Mengulas perkara itu, Pengerusi Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Pemuda PAS Suhaizan Kaiat berkata, ia merupakan bukti bahawa desakan Pakatan Rakyat supaya daftar pemilih perlu dibersihkan adalah berasas.

“Ini merupakan kenyataan “U-turn” SPR mengenai pengundi hantu yang selama ini tidak pernah diakui malah menuduh Pakatan Rakyat mengada-adakan cerita untuk melunturkan kayakinan rakyat kepadanya.

“Pembersihan daftar pemilih adalah termasuk dalam tuntutan Bersih 2.0. Pengakuan SPR ini merupakan suatu kejayaan kepada Bersih 2,” katanya yang juga Ketua Pemuda PAS Johor.

Sebelum ini, SPR enggan percaya bahawa wujud pengundi hantu dalam daftar pemilih mereka malah menolak tuntutan bersih agar daftar pemilih dibersihkan.

Sehinggalah Bersih mengadakan himpunan besar-besaran kali kedua pada 9 Julai lalu, namun SPR tetap dengan pendirian mereka untuk mengenepikan tuntutan bersih itu.

Pada 21 Julai lalu, Suhaizan mendedahkan satu fakta bahawa Mariam Binti Su memiliki dua kad pengenalan berbeza iaitu 720616025472 dan 720610025738 tetapi mempunyai satu nombor kad pengenalan lama yang sama iaitu A2278510. Beliau memiliki dua hak mengundi di Dun Kuala Ketil, Parlimen Baling.

Murugan A/L Subramaniam pula dilahirkan pada 2 Oktober 1973 dan memiliki nombor kad pengenalan lama A2909056. Dua identiti Murugan A/L Subramaniam memiliki tarikh lahir, nombor kad pengenalan lama, jantina, lokaliti, daerah mengundi, Dun, Parlimen dan Negeri yang sama.

Hanya 4 digit terakhir kad pengenalan iaitu 5201 dan 5877 yang membezakan identiti Murugan A/L Subramaniam. No kad pengenalan pertama Murugan A/L Subramaniam adalah 731002025877 dan kad pengenalan kedua adalah 731002025201.

Ianya boleh disemak melalui pautan SPR http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/DaftarjBM.aspx.

Menurut Suhaizan, kes Mariam Su dan Murugan Subramaniam telah membuktikan dua kesalahan besar yang dilakukan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan SPR.

Pertamanya JPN telah mengeluarkan satu kad pengenalan lama dimiliki oleh dua identiti dan keduanya SPR telah membenarkan seorang pemilih memiliki hak mengundi lebih daripada sekali.

“Ini telah bertentangan dengan Perkara 119(1) Perlembagaan Malaysia yang menyatakan “tiada sesiapa pun boleh mengundi dalam pilihanraya yang itu juga, dalam lebih daripada satu bahagian pilihanraya”.

“Standard Operation Procedure(SOP) bagi kedua-dua jabatan Kerajaan ini perlu dikaji semula. Sistem komputer JPN dan SPR telah menggunakan SOP yang salah,” jelasnya lagi.

Beliau juga hairan kenapa sistem pengkalan SPR membenarkan pertindanan kad pengenalan lama dan SPR pula menerima data yang salah tersebut untuk didaftarkan sebagai pemilih yang sah.

Menurutnya, jika pilihanraya di adakan pada waktu terdekat maka pilihanraya umum ke-13 akan menggunakan daftar pemilih yang diragui.

“Oleh itu Pemuda PAS mendesak agar ditubuhkan suatu Suruhanjaya Diraja mengkaji sistem perjalanan pilihanraya dalam negara kita yang dilihat bermasalah,” tegasnya.

belajar2 la cari akses ke media lain,jgn tgk tv je…

  

Reply

60 azali m.s August 3, 2011 at 5:22 pm

Hahaha….salah SPR ker ? Undi hantu, Undi Pos, Dakwat….
1. Kalau seorang warga Malaysia membuat 2 kad pengenalan? Yang pertama di katakan hilang, buat yg kedua. Bila dah jumpa tak mahu report kat JPN.
2. Mendaftar 2 kali dengan kad pengenalan yang berbeza?
3.Tidak mengistiharkan kematian sendiri kepada SPR atau menyuruh sanak saudara memberitahu SPR bahaya pendaftar pemilih ini akan mati?
4. Di tempat kan bertugas dimana-mana daerah dalam Malaysia sebagai anggota keselamatan/ kerajaan. Sebagai warga malaysia berhak mengundi di mana-mana. Adakah warga ini tidak boleh undi pos.
5. Menyewa dimana kediaman, berpindah, bertukar alamat tidak di lapurkan kepada SPR? banyak orang menggunakan alamat rumah yang sama.
6. Masa menggundi, fikiran berubah…nak sokong kerajaan, lepas tu tukar nak sokong pembangkang. Adakah demokrasi menggunakan dakwat kekal? Salah SPR jika tidak demokrasi?

*Banyak orang dah tahu masalah ini di Malaysia sejak merdeka selama hampir 54 tahun termasuk negara-negara luar pun turut mengalami masalah yang sama. Tetapi majoriti nya semua pemerhati pilihanraya dari negara luar bersetuju dengan cara pilihanraya Malaysia yang telus.
Kaum DAP , PBS, PAS semua pun dah tahu….PKR ni suka membesarkan masalah berkenaan perkara yang yag SPR tak sepatut ubah. mereka ini adalah Pembangkang yang mendapat status untuk menggubal undang-undang di Parlimen dan Dewan Rakyat. Kuasa ada. majoriti pembangkang ada. kenapa tak di usulkan??? Malaysia di perintah di bawah pelembagaan beraja macam britain dan Thailand. Bukan macam Singapura dan Indonesia.

Saya rasa “KEKANDA” ni bukan rakyat Malaysia yang tahu tentang asal usul Malaysia.

  

61 ko pee dah August 3, 2011 at 11:24 am

sokong kamu

  

Reply

62 kekanda August 5, 2011 at 12:26 pm

lohhh…kok gue dituduh bukan rakyat malaysia???iya…mmg betul gue bkn rakyat malaysia…gue warganegara malaysia…kamu tau ngakk beda warganegara dgn rakyat malaysia,pusing deh…

bukan salah spr,tp salah org yg didalamnya,kamu tau ngak asal usul mereka?dimana mereka pernah berkhidmat dahulu?

1. ktp (ic) nya ilang?sudah dicelup jari bisa ngak mau guna ic (ktp) yg satu lg?bg tau dong gimana cara ilangkan dakwatnya…

2.jawabannya sila rujuk no 1 ya..

3.yaaa…jika udah usianya ratus2 tahun kenapa ngak masuk guiness book world of record…

4.anggotanya…org rumahnya gimana?mau di pos juga? icnya, kad anggotanya?udah sama2 rame2 di tempat undi,kok ngak bisa mengundi sekali?mau juga di pos?

5.yaaa…pikirannya masing2,mau undi siapa,tp jarinya tetap sama…udah dipikirin udah dipangkahin udah dicalitin jarinya,ya udah,mau pangkah lagi???

ngak pernah diusulkan?loh,dimana kamu selama ini,kamu ngak pernah tau yg mereka pernah usulkan nama pengundi dibersihkan,udah cukup umur udah bisa memangkah nama mereka secara otomatis udah blh mengundi,tp dimana?dimana dicampakkan usul2 mereka?,tau2 udah mau guna biometrik,loh secara otomatis ngak bisa,mau ditambah lagi,ngak perlu malu dong terima usul pembangkang.

  

Reply

63 Azali MS August 18, 2011 at 12:13 pm

Awak ni Indon ker?? hehehehe
Sebagai warga Malaysia sekiranya hendak yang terbaik kena lapurkan cara terbaik bukan cara haram. Barulah dipanggil Rakyat Malaysia.

Contohnya: Sekiranya awak tiada kad pengenalan…tak perlu lah lapurkan kepada JPN…biar JPN cari awak 1 orang diantara berjuta-juta Rakyat Malaysia untuk diberi Kad pengenalan.

Cakap pembangkang memang senang saja. kalo Pembangkang ni bertanggungjawab:
1. Daftarkan PARTI PERIKATAN RAKYAT ( PAS, DAP & PKR) sperti Barisan Nasional
2. Daftarkan Pertubuhan BERSIH.

Jangan cakap banyak memperjuangkan itu ini secara merapu2 tanpa rasa tanggungjawab. Org seperti awak adalah kaum yang nak memerintah Malaysia secara keganasan ( cara Haram)

  

64 SUKUN July 22, 2011 at 10:45 pm

ASLKM. APE KABO. AKU NAK CITER SKIT NI. ANUAR TU PENIPU. DULU AKU SEKOLAH MENEGAH AGAMA. MASA TU REFORMASI KUAT. HARI2 USTAZ2 AKU CERAMAH CERITA PASAL BN NI (MEMBURUKKAN/FITNAH/MAKI/CELA/DLL MACAM2 LAH). SIAP KAWAN2 AKU PEGI REFORMASI KAT KL (AKU X G). TAPI AKU PUN TERPENGARUH LA SKIT. APENYER TIDAK, HARI2 KENA CERAMAH AGAMA LA KONON. SIAP BUAT SOLAT HAJAT LAGI. SAMPAI LA SUATU HARI, MASA TU FORM 5, AKU BALIK UMAH CUTI SEKOLAH. DEK TEPENGARUH, AKU PUN CAKAP KAT BAPAK AKU BN NI MEMBAZIR BUAT PROJEK MEGA. SEKALI BAPAK AKU MENYEDARKAN AKU. DIA CAKAP AKU BODOH, “NAK MENIAGA MESTI LA KUAR MODAL. PROJEK BESAR MODAL PUN MESTI LA BESAR. NANTI PULANGANNYA PUN BESAR, KITA MESTI SOKONG DAN PERCAYA KERAJAAN KITA SENDIRI”. AKU TERSENTAK DAN BERFIKIR. SEKARANG, BETUL KATA BAPAK AKU, UPER2NYER OTAK BAPAK AKU NI PUN ADVAN MCM TUN DR MAHATHIR. PERCAYALAH. KLU X DEK KERANA JOERGE SOROS MAIN MATA WANG ASIA TENGGARA, AKU YAKIN DAN PASTI MALAYSIA KAYER GILER SKRG NI. SKRG ORANG2 RAPAT ANWAR SENDIRI YANG JATUHKN ANWAR. KALAU SORANG JE ORANG DIA YANG BUAT FITNAH KAT DIA, XPE LA KLU KITA X PECAYA PUN. INI LEPAS SORG SORG ORANG RAPAT SENDIRI CAKAP DIA NI PENIPU. WELL WELL. OMG. . AKU TERTANYA TANYA LG, SOLAT HAJAT YG DIBUAT DULU. TAKKAN LA SORG PUN HAJAT DOA X DITERIMA ALLAH. RAMAI TU PARA ULAMA2 USTAZ2 YG SOLAT PASAL KES NI. MINTA DIBERI PETUNJUK, MINTA DIJATUHKAN BALA PADA YG KEJAM DLLLLLLL LG. ALIH2 APA YG KITA NAMPAK, KARPAL SING JADI OKU PAKAI KERUSI RODA. MAHATHIR SIHAT JE. GILA2 ANWAR DAH SEMAKIN NAMPAK. GILA NAK JADI PM. SKIT LG NAK MASUK HOSPITAL BAHAGIA. OMG.. PAS PULAK MAKIN MENYERONG DARI LANDASAN PERJUANGAN SEBENAR. DULU MENGKAFIRKAN ORG LAIN. SKRG BKERJASAMA DGN ORG KAFIR. OMG.. PASAL PERHIMPUNAN BERSIH NI. KLU AKU JADI PM, AKU SURUH ASKAR TURUN TEMBAK SAPE SAJE YG INGKAR ARAHAN. SENANG. MATI, TANAM JE. . MANER LEH SAMAKAN PERJUANGAN DI MESIR DAN LIBYA TU. BACER DULU SEJARAH DAN SISTEM PEMERINTAHAN DIORG MACAM MANER. KLU AKU RAKYAT LIBYA, AKU PUN IKUT DEMONSTRASI JATUHKAN PEMERINTAH. ADOIII…. LU PIKIR LA SENDIRI. BANYAK LAGI NAK CAKAP, MALAS LA. LU PIKIR LA SENDIRI. APE LA TAKSUB SANGAT DENGAN PEMIMPIN PEMBOHONG. NAK PECAYA SESUATU TU PUN SIKIT2 DAH LA.

  

Reply

65 mamat July 25, 2011 at 12:10 am

Demostrasi bukan untuk jatuhkan pemerintah tetapi tuntut pilihanraya yang adil. Jangan lari tajuk beb. Sebab itu aku kata penyokong BN tak cerdik.

  

Reply

66 azali m.s August 1, 2011 at 1:57 pm

Aper ker bodoh nyer miker mamat??? Pilihanraya dibuat untuk mencari pemimpin yang disukai rakyat untuk memajukan suara rakyat di Parlimen dan Dewan Rakyat. Pemimpin yang disukai rakyat sudah menang dlm pilihanraya patutnya mengutarakan apa jenis isu atau undang-undang yang longgar di Dewan untuk diketat kan. Mengapa apa juga isu harus dibawa kejalanan??? Kalau Demontrasi untuk tuntut pilihanraya adil, mana pemimpin yang tercalon dan menang dari Pembangkang. Kalau tak perlu parlimen dan Dewan Rakyat untuk membincangkan isu, tak perlu cari pemimpin dan tak perlulah pilihanraya??? Senang jer…sapa nak jadi ketua..memberontak dijalanraya…kalau boleh cari jalan yang semak dan berlopak sikit agar jalan tu boleh terang dan hilang lopak-lopaknya.

  

Reply

67 kekanda August 2, 2011 at 11:31 am

hahahahaha….rumah awak x de tv ke????kalo takut dgn demokrasi,suruh la PM umumkan negara ni negara berkonsepkan komunisme, x de la org nak susah2 buat demo,
nanti rujuk tuntutan bersih kat page ni,agaknya la…
http://ms.wikipedia.org/wiki/Demokrasi

  

68 kekanda August 19, 2011 at 4:18 pm

iyaaa….kenapa?enggak bisa jd rakyat malaysia jika gue lahir di malaysia,pak samad itu orang malaysia looo,marina mahathir tu orang malaysia loooo,lu ngomong same gue yg ditangkep tempuhari orang mana dong,bukan malaysia?looo kok rakyat malaysia gini sih,ada pemimpin yg takut dengarin suara rakyat sendiri,lu tau nggak beda pertubuhan sama kempen?baru gue tau bila ilang ic mau report sama JPN, yg gue tau report sama pak polisi dulu,kemudian baru hantar report ke JPN,loh kok kamu bisa report terus ke JPN,ada kabel yaa dlm JPN,ngak perlu report ke polisian,iyaa,kalo disatukan jadi mcm BN pun,apa kamu kira BN sudah langsai t/jwbnya?penat la ckp mcm ni,korang pike sendiri la duit zakat korang tu pg mane,ada ke patut duit zakat buat bayar yuran guaman,lu pike la sendiri…bertanggungjawab ke?

  

69 kekanda July 29, 2011 at 5:17 pm

hujung2 projek mega kat putrajaya yg guna duit ……. ntah duit sape ntah,duit rakyat kot,ke bukan?sebab kerajaan war2 kan projek tu,tp rupanya menyewa rupanya dgn perbadanan putrajaya…bnyk tu duit…. ntah duit sape ntah,duit rakyat kot?ke bukan?nak bayar sewa.

  

Reply

70 Azali MS August 18, 2011 at 12:19 pm

Atas prinsip Demokrasi juga majoriti suara rakyat tidak suka perhimpunan BERSIH 2.0 dan selayaknya kerajaan membenteraskan perhimpunan itu. Tapi mereka berkonsepkan KOMUNISME yang buat juga perhimpunan itu. Tidak menghormati suara majoriti bermaksud tidak menghormati DEMOKRASI.

  

Reply

71 kekanda August 19, 2011 at 4:33 pm

rakyat yg tiada semangat demokrasi je x sukakan / takutkan suara rakyat yg inginkan sesuatu perkara,sebagai seorg warganegara malaysia kita dberikan hak utk member pandangan kita,tp selalunya yg takutkan kehilangan sesuatu yg benci dengar org lain bersuara walaupun suara dari individu yg telah mereka hargai,mereka beri pingat,kenapa? melalui perhimpunan kita dpt lihat kerajaan amalkan konsep ape,cuba buat keputusan suara betul2,kita tgk majoriti ke x.

  

72 Azali MS August 19, 2011 at 5:13 pm

Pemikiran macam kau orang lah yang menyebabkan kau orang tidak diberi peluang mentadbir Malaysia. Ikutlah idola kau orang tu Al-Juburi.

Sebelum ini semua kejadian kes rogol dan kes liwat di Malaysia tidak perlu 4 saksi kerana kecangihan teknologi perubatan DNA dan forensik. Zaman Rasulullah, dari Madinah ke Mekah mengambil masa 9 bulan bukan setengah jam.

Bila kes Al-Juburi meliwat dan berzina ni…nak 4 saksi pulak??? Nak ikut Islam konon? Masa dia jadi TPM pulak, beribu-ribu kes liwat dan zina tak perlu pulak 4 saksi. Sampai sekarang pun masih ada kes liwat dan Zina tak perlu 4 saksi.kelakar betul lah….yang PAS pulak angguk jer…hehehehe…DAP senyum jer…bila berlaku kes mengkristiankan penganut Islam….semua senyap…tak nak pulak berjuang atas Islam..di mana hukum hudud??? sekiranya tidak dapat dilaksanakan oleh PAS tidak mengapa sebab dikatakan BN menghalang tapi kalau nak mencegah kemungkaran, sekiranya tidak boleh menyentuh, kita menegur, tidak boleh menegur, kita membantah…dasar Parti Pembangkang tidak berdaftar….bapak borek anak rintik.( kalau dah perikatan pun Haram, perbuatan apa pun yang dilakukan adalah lebih Haram)

  

Reply

73 kekanda August 20, 2011 at 11:26 am

SUBHANALLAH,ASTAGHFIRULLAH,mcm ni puak korg anggap hukum agama yg terkandung dlm al-quran?korang x tau ke sape yg tolak usul utk menghalang murtad?kalo haram pun dari segi ape?mana pemimpin yg dah 54 tahun memerintah?dah brape ribu menjadi murtad,siapa pemimpin?siapa?masa jadi TPM tu dia dlm golongan mana?bukan golongan yg masih wujud sampai skarang ke?dasar korg kan mmg mcm tu,tolak ISLAM,jd nak tegur kena la keluar dr jd puak korg ni,dasar pengecut, x blh ditegur,pastu hukum org lain haram tanpa hujah,x payah la nak guna ayat2 lucah ke haramjadah ke,buat wa ketawa je la,lg satu apa pasat cerita pilihanraya blh jd,cerita demokrasi jd cerita liwat,biasa la kan,siapa x kenal puak yg suka wat cerita utk tutup cerita lain,mcm shabery dgn anwar berhujah dulu,org citer lain si shabery citer lain,dah x mampu jwb soalan citer pasal peribadi,inilah golongan professional yg puak korg lahirkan,ko bg tau la pernah x keluar lagi hujah2 live mcm tu kat tv,pembangkang haram vs pemimpin suci?ada?serammm ehhh…hahahahahahahahaha…..kelakor3….ntah mahkamah mana la keluar keputusan haram tu,bg tau la ckit mahkamah mana,setakat nak ckp haram3,org lain rilex je,lu & puak lu je kelam kabut x tentu pasal,dah la,kat umah sendiri pun tgh bersepah x yah la nak kate umah org lain kotor.

  

74 hander July 23, 2011 at 10:57 am

perhimpunan bersih tu bagi sya boleh mengundang campur tangan kuasa barat seperti yg berlaku di negara lain sbb x puas dgn pemerintah sendiri. Hanya krna menyokong sesorng yg gilakan kuasa..saat inilah yg dia mahukan…sesunggunya negara kita ni aman x sprti negara islam lain setiap hri ada saja perang..lgipun bertukar pemimpin pn kehidupan sya x berubah, ..rezeki kitorng dpt sendiri..

  

Reply

75 kekanda July 30, 2011 at 10:58 am

hahahaha….pemimpin mana yg bertukar?ketua kampung? JKKKP?dah cuba tukar PM blm?PM selain dari BN?negara lain nak masuk pun jika ada keganasan,kata malaysia sokong demokrasi,hak asasi,tu pemimpin kita yg janji kat negara2 luar ni,siap sain itu ini,war2 kan kat luar sana jaga hak asasi rakyat malaysia,awak sendiri janji dgn diorg pastu awak x buat,sndiri pike la sape yg nak org lain campur tgn.

  

Reply

76 ko pee dah August 3, 2011 at 11:22 am

mmg la aman dari sudut keselamatan.tp dari sudut lain mcmana,,aku bg contoh..ekonomi.mmg btol rezeki tuhan y tentukan.tp kita kena berusaha..1.individu mesti berusaha utk dri sndri.2.kerajaan harus sediakan keadaan ekonomi y baik utk rakyat…skg nk bg 1 contoh jer…kerajaan gagal mengawal syarikat (monopoli)astro…masa astro umumkan nk naikkan harga langganan,kita dgar seorg wakil menteri umumkan kpd rakyat y kenaikan tu x sah sbb x rujuk kpd kerajaan.tp skg mmg deorg naikkan jgk..apa tindakan kerajaan??sy sbg rakyat rasa tertipu dgn pengumuman palsu wakil menteri tu…kerajaan seharusnya mengutamakan rakyat berbanding 1 syarikat y sememangnya dah untung banyak….KERAJAAN X ADIL KPD RAKYAT

  

Reply

77 syam July 23, 2011 at 3:51 pm

salam.kenapa kita nak porak-porandakan negara yg dah jelas paling aman antara seluruh dunia.fikir2kanlah itu wahai teman………PEACE……..

  

Reply

78 mamat July 25, 2011 at 12:11 am

Di Perak saja terdapat lebih 1600 pengundi berumur lebih 100 tahun. Kalau betul ni, maknanya wakil rakyat yg ada ni palsu dan tak sah.

  

Reply

79 azali m.s July 29, 2011 at 10:33 am

mamat MABUK!!!! kalo betul fakta…lapur lah kat POLIS atau dalam buletin Harakah tu.

  

Reply

80 Loyane June 13, 2012 at 9:44 pm

fuhh..bangga giler mlm ni dpt baca sume entry kat dot com nih.dr kul bape td dok tilik satu satu satu sampai la undur2 tgk first entry nih suekee

  

81 sorry... July 24, 2011 at 11:30 am

ala… buat x tau je laaa… apa susah.

  

Reply

82 amir July 25, 2011 at 11:58 am

aku sokong cakap sukun, anuar kalau buat salah pun pengikut dia ikut jer..pemimipin lompat dia lompat, anuar terjun dia terjun..dah byk kali kene bohong pun masih percaye

  

Reply

83 amir July 25, 2011 at 12:02 pm

mane anuar berani nak saman pasal kes video seks dia.. kalau saman kantulla dia..mcm kes beng hock, lg siasat lg tau byk kes seleweng dalam PKR, nasib baik mathathir dah buang awal2 anuar dr BN, sbb tau dia ni muafik dan perosak…penikut dia percayer aje..kata nak tawan putrajaya 2008, tak jd pun..orh makin bencila..satu lg..anuar ni cukup kuat berlakon…muka minta kasihanilah aku..adoi..blum kene pukul dah lebam terduduk.

  

Reply

84 amir July 25, 2011 at 12:07 pm

satu lg..sape yg cakap pasal lari tajuk..anuar pandai kes dia makin byk dia larila tajuk wat perhimpunan ni..so org lupa japla pasal dia..ingat org bodoh..kalau tak puas hati ngan pilihan raya nape tak wat mase menang dulu..aku cakap direct je..PKR menang pasal harge minyak naik je. semua org marah termasuk aku..pak lah la silap..ingat tak nak manjekan rakyat ngan subsidi…semua org marah PKR amik pot..tapi semua org sedar..smp mane perjuangan dendam anuar..bukan berjuang untuk rakyat tp berjuang untuk nafsu diri sendiri..satu-persatu kawan berpaling tadah..

  

Reply

85 kekanda July 30, 2011 at 11:17 am

ooo..tu tuntukan ke sembilan kot….lepaskan saya dari tuduhan liwat…. hahahaha….marina mahathir pun slah satu ngo yg ada kat ctu….kena paham la ape yg dituntut,jgn wat perangai mcm x reti nak paham pape, sampai x tau perbezaan pertubuhan / kempen,ni harga minyak,gula & sebagainya makin naik lagi ni kira kompom la ko nak pangkah PKR lg? sape yg berdendam?sape yg bernafsu?

  

Reply

86 amir July 25, 2011 at 10:33 pm

pkr masih tak dapat terima ramai rakyat dah tak sokong pkr. kata nya kalau pilihanraya yg adil akan memberkan kemenangan pd mereka.. mereka ingat org pkr ramai..sebenarnya ramai menyokong BN.. cuma penyokong pkr ni lebih fanatik dan suka tonjolkan diri..walhal pkr semakin lmah dan penuh dgn penipuan, dan penyelewengan serta kroni

  

Reply

87 azali m.s July 30, 2011 at 10:35 am

Aku sokong kau amir…. nak tambah sikit yer….penyokong PKR ni memang fanatik, kalau ketuanya sembah batu pun dia orang ikut…xmcm kita dimana ada kebenaran di situ kita bersetuju. Berani kerana benar. Tapi penyokong PKR ni baling batu sembunyi tangan. Lepas buat demontrasi haram menyusahkan majoriti rakyat malaysia, mereka xmengaku pulak buat kerja haram. Mengaku jer lah!!! Katakan macam ini ” Kami penyokong BERSIH TERPAKSA MEMBUAT KERJA HARAM KERANA KAMI NAKKAN KUASA MINORITI MENJADI KUASA MAJORITI DAN DIBENARKAN MEMERINTAH MALAYSIA!!!! KAMI AKAN LANTIK AL-JUBURI ANUGERAH TUHAN BATU UNTUK MENDUDUKI PUTRAJAYA!!! SEKS BEBAS DAN LIWAT AKAN MENJADI AGENDA UTAMA HIBURAN NASIONAL!!!!HAHAHAAHAHA

  

Reply

88 amir July 25, 2011 at 10:59 pm

aku rase mamat ni budak dungu..

  

Reply

89 anak melayu July 27, 2011 at 6:20 pm

sedar la wahai org Melayu..nie semua agenda2 pihak2 yg berkepentingan sendiri.. tujuanny 1 je, mereka nk kita org2 melayu nie bergaduh sesama sendiri.. mereka nk jatuhkn pemimpin melayu kita sekarang… mcm mn kalu 1 hari nanti bkn rg melayu kita lg yg jd perdana menteri.. kalu perkara 2 terjadi makin pasir la org2 melayu kita… hilangla segala hak istimewa org melayu..

  

Reply

90 kekanda July 30, 2011 at 11:10 am

walaupun aku ni bukan org kelantan dan x pernah pg kelantan,aku x rasa kat kelantan tu x de org melayu,mana hak melayu kat sana?kat terengganu pun sama,masa BN jaga ada royalti,dah kalah kata x de plak????melayu mana tu yg sekat2 benda ni semua?

  

Reply

91 ore kelate August 5, 2011 at 1:27 pm

aku n org kelantan….aku xnak pn duit royalti tu…aku dah bersyukur dgn apa yg aku ada skg n…bkn rakyat yg nak duit royalti tu tp PAS yg nak pki duit tu utk politik..kan..kan…

  

Reply

92 kekanda August 17, 2011 at 9:42 am

mesti la nak pakai,tp pakai utk ape?selama ni pun pemimpin ko x pernah pun beli porche cayenne ke,lamborghini ke,ko pernah x pg umah pemimpin ko tu?pastu ko pernah x tgk umah pemimpin2 lain kat negeri2 lain?member aku budak johor yg stay kat kelantan pun rasa x nak balik johor dah,segalanya berpatutan kat sana,kalo gaji 2000 tu kat johor mcm x de pape je,yg negeri lain kejap dapat pastu kejap x dapat tu ape citer,dah kalah tarik royalti,dah menang nak bagi blk?hahahahahahahahahahahahaha…..nananana..ganu kite…tp x pe,tu BN jaga,tu utk rakyat,bkn politik,yg PAS je utk politik bkn utk rakyat,selama ni x de royalti pun kelantan blh survive,negeri yg ada royalti pun terkontang kanting….hhahahahahaha…..

  

93 ak79 August 2, 2011 at 1:13 pm

so far, aku puas hati dgn kerajaan BN.. aman makmur jek.. xdek lak zalim mcm org PuKiaR ckp tu.. jadik.. Allah sayang BN, semoga BN perintah Malaysia lagi lepas ni.. ;)

  

Reply

94 kekanda August 2, 2011 at 2:28 pm

hahahaha…pernah dengar x firaun kata dia pemerintah yg zalim? bape ramai manusia zaman firaun mengagungkannya,adakah ALLAH sygkan firaun?kata la pasni BN x dpt perintah Malaysia,awak nak kata ALLAH benci BN?x adilkan?nak kata org PuKiaR zalim,kata la pasni org ni PuKiaR ni dpt memerintah,awak nak kata ALLAH sygkan PuKiaR?negara kita makmur sebab rakyat kita bijak, semua rakyat Malaysia bijak,cuma masing2 ada hujah masing2,kalo pemerintah kata hujah dia betul,berdepan la dgn rakyat,bagi peluang golongan PuKiaR ni muncul,x bagi peluang muncul secara adil pastu bila guna demokrasi tuduh pulak nak gulingkan kerajaan,dasar penakut…

  

Reply

95 azali m.s August 3, 2011 at 5:34 pm

Hasut rakyat kuat-kuat agar dapat menyokong PKR, agar hasrat dan cita-cita PKR akan tercapai. Biasanya Allah memakbulkan hajat yang mulia tetapi sepanjang saya hidup sebagai rakyat Malaysia yang sudah hampir 54 tahun merdeka, Allah masih tidak memakbulkan PAS, Semangat 46 dan PKR memerintah sepenuhnya dari mentadbir malaysia dengan kuasa dan mandat majoriti yang diberi dari rakyat. Kenapa??? Majoriti rakyat sedar Pembangkang ni puak syaitan yang pandai memujuk menjanjikan syurga kepada Rakyat tapi bila dapat memerintah, menzalimi rakyat. Apa janji2 pilihanraya yang lepas?? sudah di tunaikan?? Jika tidak dapat tunai, beritahulah kepada rakyat…ibarat orang meminjam wang… tak boleh bayar hutang, beritahulah perkara yang sebenar jangan cakap menganggur lah, anak sakit lah… dot dot pok pet

  

Reply

96 kekanda August 5, 2011 at 12:45 pm

hahahahahahahahahahahahahaha…..kalo mcm tu x yah la susah2 rasulullah pergi berperang & kenapa firaun dapat memerintah lebih dari satu penggal,hahahaha…mcm ada pilhanraya plak zaman firaun dulu,tp x pe la,nak bezakan ALLAH syg & x syg je kan,jgn la kata pasni ALLAH bencikan BN / BN pun puak syaitan jika mereka kalah PRU akan dtg,kesian kat puak2 BN ada jugak yg baik,ku li pun dah buat NGO baru,x tau la nape, UMNO / BN ni mulia sgt kot…

  

97 AkuRakyatMalaysia August 15, 2011 at 8:44 pm

Assalammualaikum.. sorry menyebok skit.. aku kat sini nak cakap skit je.. pasal perhimpunan bersih nie.. kenape nak gaduh2.. kite kan rakyat malaysia.. skung nie,ape yg aku nampak, kedua belah pihak pon ade yg tak betul nye.. PM kite tu kenapa x pergi tanya diorang kenape nak buat perhimpunan nie,tu kan rakyat die,ape salahnye die pergi tanye ke buat meeting ape ke.. sepatut nye diorang kene selesaikan masalah nie.. nie x,die cuma hantar polis je,pastu tutup sume jalan.. pastu rakyat pon marah kat perhimpunan tu.. sebena nye polis yg buat jam tu.. klu x nak berbincang pon,kawal kat tempat kwasan diorg nak wat perkimpunan tu sudah,nei x, habis sume jln di tutup nye.. dah menyusah kan.. lgi suruh org berniaga tutup kedai,klu bukak pon ape salah nye.. dah menyusahkan rakyat.. yg pembuat perhimpunan tu pon 1,yg wat perhimpunan tu kat tengah2 bandar pae hal.. ini x melibatkan pasal liwat ke ape ha.. nie pasal perhimpunan tu.. nie pandangan sudut tengah,tak de belah mane2 k.. Cadangan ak senang je,bia kat malaysia nie ade 1 je parti.. senang.. nie buat banyak2 wat pe..

  

Reply

98 kekanda August 17, 2011 at 10:30 am

nak 1 parti je yg ada kat malaysi ni boleh,tp parti mana?masing2 adalah masalah & agenda masing2,yg ni buat,yg tu x buat,lg pun kita ni manusia,ada nafsu,mungkin sekarang x rasa,tp kalo dah selamanya nak memerintah sifat riak atau takbur tu mesti wujud,tiada satu pun kerajaan di dunia ni akan kekal selamanya walau sekuat mana pemimpinnya.

  

Reply

99 Azali MS August 18, 2011 at 12:02 pm

Hari2 Najib dh jumpa YB PR dlm parlimen & Dewan Rakyat….xleh bincang ker??? kenapa perlu canang kat Jalan raya??? Sekarang ni persidangan di parlimen, kita boleh tengok apa isu yang dicetuskan. Tapi Pembangkang ni bile diberi peluang bercakap, buat provakasi. Bila peluang bercakap dh habis, buat lagi provokasi…tak lojik langsung dgn isu yg dibangkitkan oleh BERSIH 2.0. Patutlah di haramkan oleh kerajaan!!! Oleh kerana kesalahan rakyat sendiri yang mendaftar 2 kali kad pengenalan dan tempat menggundi, bertukar alamat rumah, tidak melapurkan kematian kepada SPRM dan JPN….kerajaan pulak dipersalahkan??? tapi saya tak hairan sebab PAS, DAP & PKR pun memerintah secara HARAM. memang mereka suka wat perkara haram tapi tak mengaku.

  

Reply

100 kekanda August 19, 2011 at 4:47 pm

hahahahaha…..kenapa nak buat j/kuasa?nape najib x bincang je kat parlimen?bg rakyat dengar secara live,biasa la,nak kata pembangkang provoke la tu,tp bila tgk tv org BN je bersuara,kata pembangkang provoke,bg la kami tau ape yg diprovokekan,kalo awak tgk tv mmg x logik sbb segala pendedahan x kuar tv,gile nak kuar tv,malu la BN,sbb tu kata x de laporan dibuat,dah la…guna la broadband yg laju ckit,rajin2 cari sumber,kalo x salah watpe nak buat j/kuasa?parlimen kan ada,mcm awak ckp la,Hari2 Najib dh jumpa YB PR dlm parlimen & Dewan Rakyat….xleh bincang ker???

  

Reply

101 kekanda August 24, 2011 at 1:09 pm

MINTAK MENYEBOK SIKIT YER KAWAN2….SEBENARNYA DIMALAYSIA NI TIADA MASALAH DALAM PENTADBIRAN. BIASALAH DIMANA-MANA PUN ADA PANAS, ADA HUJAN, TETAPI MUSIM BUNGA DAN MUSIM BUAH TETAP MENDATANG. KAUM PR NI SENGAJA JER CARI ISU NAK COVER ANUAR. NTAH APA YANG ADA PADA PR TU TAK TAHULAH. DAH BERTAHUN2 PR TIDAK BOLEH MEMBUKTIKAN KESTABILAN POLITIK DAN EKONOMI. PUAK-PUAK ANUAR DGN ANUAR NI,BILA DAH TERMAKAN BUDI BAGI LAH BODI. DIA PUN KENA BUANG OLEH UMNO DULU SEBAB LIWAT. BUAT KERJA SEBAGAI TPM PUN TAK BAGUS.PASAL TU DIA DISINGKIR DARI UMNO MASA2 DULU DAN DIA TAK BOLEH PUN MASUK UMNO.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA…..oi tok bomoh oi!!!bile plak PR memerintah negara ni?blm perintah kata x mampu?hahahahaha…. dah baca belum laporan audit negeri2 PR?nak haramkan judi pun kena saman ape cer?nak ke dia masuk UMNO? kalo x de masalah pentadbiran/pemerintah,x kan BN kalah byk negeri?kan lawak tu..x kira la panas ke hujan ke musim buah ke tp takkan pokok tu bergoyang kalo x de angin yg meniup….

  

Reply

102 Azali MS August 24, 2011 at 2:21 pm

Sedih bila memandang rakan2 yg fanatik dlm PR…yang DAP xperlah…depa ni sembah patung, yang PAS pulak sembah sticker muka NIK AZIZ dan yang PKR pulak, sembah Al-Juburi. Memang elok lah tiga sekawan ni…mcm cerita Do Re Mi….hahahaha….tunggu lah semua rakyat Malaysia balik ke zaman batu…barulah ko orang boleh memerintah Malaysia. jgn harap lah nak memerintah dgn cara provokasi dan fitnah. Ikut macam BN…kempen, undi…menang majoriti 2/3…memerintah lah Malaysia. Pulau Pinang, Kedah dan Selangor yang diperintah pun kita nasib ler. ye lah berlawan cara xadil…BN parti berdaftar. PR mana ada daftar??? menipu cara terang-terangan…kita orang senyum kambing jer…hehehehe

  

Reply

103 kekanda August 24, 2011 at 2:55 pm

tu la,aku pun sedih jgk,tp lg sedih bila ada rakan2 kita menentang hukum ALLAH secara terang2,menafikan RASULULLAH secara terang2 pastu mengaku plak nak membela agama ALLAH,hik….hik…hik..kalo diorg memfitnah kenapa nik aziz x masuk jel,awak kan ada kuasa,kenapa?x de bukti la tu kan,pastu kata org lain buat fitnah,tu pun dh kira fitnah,yg diorg menang aritu pun bukan guna lambang lain,lambang parti masing2 yg diiktiraf,buat la report kata parti2 tu sume x berdaftar,ada bran? x bran punyer,korg pandai tuduh je,pandai hukum je yg lain tu haram,mana hujah?mana paksinya?setakat pandai sedih tgk org lain sembah itu ini yg korg yg ada kuasa tu buat hape?sibuk pasang ancak?sibuk tertafakur dpn tugu negara?alhamdulillah dah x tercongok lg kat dpn tugu tu,yg tu patut kita sedihkan,murtad,minta bantuan dari pihak yg bkn pihak kita,zakat,pusat hiburan yg buka sampai 3 pagi,ALLAH pun x pernah suruh kita benci agama org lain,ISLAM tidak pernah memaksa,tp ia tegas!bkn setakat kata alahai kesiannya puak2 ni pastu sambung ayat yg x masuk akal,sembah stiker la,hina agama org lain la,yg gambo2 pemimpin kena letak kat sume jabatan tu ape cer?tepuk dada tanya iman bro…

  

Reply

104 Azali MS August 24, 2011 at 3:39 pm

Nasib baik lah Di Malaysia ni…berfikiran sempit dlm berpolitik, membuat provokasi, membuat fitnah ini hanya rakyat minoriti saja yang seperti ayam berkokok subuh… last2…orang pun tido lena, cukup masa ayam kena sembelih buat rendang juadah hari raya.
Orang PR ni bukan sekadar jahat dihati, tapi jahat ditangan, jahat dimata…contoh: Al-Juburi

  

105 kekanda August 24, 2011 at 4:30 pm

btl tu,nasib baik la kat malaysia,ada rakyat yg penyabar,bert/jwb,kalo negara luar x tau la nasib pemimpin yg ada skang ni,tu pun nak berlagak lagi,nak ckp takbur lagi,ni x,x habis2 nak bangga dgn al-juburi di ni,dia pun x lama lagi meninggal jugak nok,ape nak heran,ramai lagi rakyat malaysia perlukan perhatian,al-juburi ni pun ada dlm court,kalo ikut keadaan semasa mmg kena lokap la al-juburi ni,gile lu x kasi lokap,tergugat tu puak2 pemimpin yg ada skang,nak x nak kena bg tau 1Malaysia yg d ni mmg jahat,by hook or by crook kita kasi tangkap ini al-juburi,kalo x kita terperangkap…hahahahahaha…promote je la stigma ko tu pasal al-juburi

  

Reply

106 ULTRAMAN MALAYSIA August 25, 2011 at 4:24 pm

KALO DI LUAR NEGARA, PEMIMPIN YANG BERZINA DISURUH LETAK JAWATAN, PEMIMPIN YANG MENGKAYAKAN KRONI DISURUH LETAK JAWATAN. KENAPA DI MALAYSIA KITA PERLU MENYOKONG DAN TAKOT KEPADA PEMIMPIN SEPERTI INI? SAYA PUJI KEPIMPINAN NAJIB YANG MENDAPAT KUASA SECARA TELUS DARI BAWAH, BELAJAR KEPIMPINAN MEWARISI AYAHANDANYA….AZALI MS, APA KOMEN ANDA? SAYA PUJI SERANGAN SAUDARA YANG AGRESIF DAN BERNAS SEPERTI TUN MAHATHIR BILA BERPIDATO.

  

Reply

107 kekanda August 29, 2011 at 10:38 am

kalo luar negara bukan setakat berzina, rasuah, korup, pentingkan kroni, x mampu kurangkan index yg x elok utk negara akan disuruh letak jawatan tp di malaysia kita hanya melihat kesalahan seorg individu sahaja,perkara pun satu zina, liwat,kalo kita mampu pike blh buat sekolah utk gadis yg termengandung,nape x buat syarikat yg blh amek kerja org2 yg kena liwat ni,kita kena paham yg dia susah dpt kerja,nak mkn ape or2 mcm ni?tp bab korup ke,belanja wang rakyat mewah2 ke,ape ke dah x nampak dah,janji wak dol sorang ni mesti dihukum penjara sbb yg diusulkan la tu,dulu mmg mahathir seorg pemidato yg hebat,x kisah walaupun bersama pemimpin pembangkang yg lain,tp sekarang?pemimpin ada kuasa tp x tau nak hujah ape dgn pembangkang secara live,pastu kuar tv sorg2 tanpa ucapan pembangkang pastu kata diorg ini lah,itu lah,BACUL namanya tu…kata anak jantan,lawan la anak jantan,jgn kata anak jantan sbb bin jantan,same je pg nya,biar bin selain jantan tp berani mengadap secara jantanman,sifat seseorg yg dpt nak diwarisi 100%,begitu juga iman…

  

Reply

108 tuan April 30, 2012 at 11:32 pm

macam ni lah……
PR tak payah demonstrasi
BN tak perlu takut untuk bersihkan senarai pengundi yg tak layak
SPR tak Perlu backing siapa siapa
tv3 dan tv1 tak payah siarkan berita BN/PR/politik
polis elakkan orang bergaduh bukan turut bergaduh
pendatang asing baliklah negeri masing masing
warganegara mengundilah dengan tenang danwaras serta rasional
calon jangan tabur duit dan hanya berkempen atas kertas
keputusan mahkamah biarlah adil

  

Reply

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini

Previous post:

Next post: