(Gambar)Pergaduhan Antara Pelayan KFC Dan Pelanggan KFC…Salah Siapa??

by admin on February 9, 2012

in Berita Semasa

  • Sharebar

grey (Gambar)Pergaduhan Antara Pelayan KFC Dan Pelanggan KFC...Salah Siapa??

Kejadian ini berlaku di KFC I-City Shah Alam ianya dikatakan berpunca daripada tidak puas hati pelanggan cina setelah menunggu lama untuk membeli makanan dan tiba di gilirannya di beritahu ayam habis..

Berang dengan itu pelanggan itu telah melemparkan kata-kata yang tidak sepatutnya diperkatakan..Ada yang mengatakan pergaduhan itu berpunca kerana pelanggan itu mengatakan ‘cibai punya Melayu’ dan ‘ Melayu Babi’ kepada pelayan dan ianya bagaikan berbaur perkauman..Disebabkan itulah pelanggan itu di pukul..

Mari kita saksikan pergaduhan antara pelayan pelanggan itu dan pelanggan…

Mari kita dengar pula apa reaksi pelanggan itu

::P/S: Jika anda berada di tempat pelayan apakah tindakkan anda??? dan jika anda berada si tempat pelanggan apa pula tidakkan anda??Tidak semua orang boleh mengawal perasaan jadi janganlah bertindak melulu…Lajak perahu boleh diundur lajak kata padah jadinya.. Tapi bagi kami, jika pelayan itu tidak di perkatakan sesuatu pastinya kejadian ini tidak berlaku…bak kata orang sarang tebuan jangan dijolok

pixel (Gambar)Pergaduhan Antara Pelayan KFC Dan Pelanggan KFC...Salah Siapa??

{ 9 Komen Bernas… Telah Dikongsikan Setakat Ini. Pandangan Anda Pula? }

1 PesonaManja February 10, 2012 at 3:30 am

memang melakukan sesuatu pekerjaan tersebut perlu ada kesabaran…tapi…sekiranya maruah atau agama dipersenda,siapa yang boleh tahan!!!bila diamati video ini,pelanggan terlalu provok pelayan2 KFC tersebut.harap ada saksi tampil bagi keterangan…peace no war

  

Reply

2 PesonaManja February 10, 2012 at 3:37 am

jangan kita menjadikan mana2 pelayan restoran sebagai kuli!!!tengok ler betapa ramainya pelanggan dalam KFC tuh.mereka juga ada hati dan perasaan…mereka juga tahu erti penat…tu belum lagi mendengar rungutan dari pelanggan2 yang lain…

  

Reply

3 Azali MS February 10, 2012 at 10:38 am

Pelayan restoran hanyalah kakitangan yang menjalankan tugas hariannya. Pelanggan merupakan orang penting terhadap masa depan sesuatu perniagaan yang di kunjunginya. Sekiranya pelanggan menghadapi sebarang masalah, bolehlah membuat aduan terus kepada pengurus bertugas atau secara bertulis kepada syarikat induk perniagaan tersebut. Sekiranya Pelanggan menyerang peribadi pekerja, adalah menyalahi peraturan. begitu juga kalau pekerja menyerang peribadi pelanggan. Selalunya masalah seperti ini bermula dari pelanggan yg mencetuskan provokasi terhadap pekerja. Sekiranya pekerja tersebut menyerang pelanggan adalah isu peribadi walaupun semasa menjalankan tugas. Jadi, jangan salahkan pekerja.

  

Reply

4 Bibi96 February 11, 2012 at 3:29 am

Beli la chicken bg kt pekerja kfc. suruh dorg gorengkan. haha

  

Reply

5 jee February 11, 2012 at 10:34 am

itu lh..semua org punya hati dan perasaan.fikir2 dulu lh kalau mau melakukan tindakan.penat tau mlayan karenah customer.bukan semua org dapat sabar.banyak lg KFC.kalau dh habis kat sana,pergilah kat tempat lain kan…kasihan pelayan tuu..kalau kita kat tempat dia pun kita bertindak mcm dia.sbr2 kwn..

  

Reply

6 humira February 11, 2012 at 7:22 pm

customer tu bulur sgt agaknyer…. dua-dua pun salah.. klu customer tu mula x de jd mcm ni…. customer cina memang selalu mcm tu … buruk lantak… mcm ar x de kfc lain kt shah alam tu….

  

Reply

7 chinta February 17, 2012 at 3:49 pm

perkara ni biasa la..kedai makan ke..restoran ke..kalau dh abis, nk wat camne?klu sanggup tggu nk mkn, tggu la..jgn perkara kecik, smp melibatkn isu perkauman..apa pn bangsa & agama, kita kan 1 m’sia….peace..:-)

  

Reply

8 Deshawn June 13, 2012 at 7:15 pm

cam skai je edit Adobe Photoshop ..org edit laa kt picasa ker piicnc ker.. sorry laa semue og yg bce nie ye sbb aq sesajer je nk cri pasal!

  

Reply

9 Harimau Belantara January 21, 2013 at 4:14 pm

Dah nama cina memang haram jadah…. macam sangat duit depa besau… belagak macam org besau… ada ati nak kelingtiong melayu… pasal bangsa inilah patut di bunuh sejak dahulu azali lagi… pembelot penganinaya dasar komunih tu komunih lar

  

Reply

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini

Previous post:

Next post: