(Gambar)Kucing Tergemuk Di Dunia!!!…Geramnya!!!

by admin on June 5, 2012

in Gambar Haiwan

  • Sharebar

00021326 (Gambar)Kucing Tergemuk Di Dunia!!!...Geramnya!!!

Seekor kucing kembali dinobatkan sebagai pemilik tubuh yang gendut sedunia. Dia bernama Sponge Bob dengan berat badan 16 kg atau setara anak umur 4 tahun. Kucing berusia sembilan tahun itu kini dirawat di penampungan menunggu majikan baru.

Animal Haven di New York yang merawat Sponge Bob memaksanya melakoni diet protein. Mereka berharap kucing itu boleh turun 1 kg setiap bulan. Saking gendutnya, Sponge Bob kesulitan berjalan dan tidak mampu membersihkan dirinya sendiri.

120604 kucing tergemuk sedunia cari majikan baru 01 (Gambar)Kucing Tergemuk Di Dunia!!!...Geramnya!!!

Para kakitangan penampungan haiwan berharap akan ada majikan baru yang bersedia merawat dan meneruskan program diet. “Aku berharap seseorang melihat betapa mengagumkannya dia dan menerima di rumah,” ujar Kendra Mara.

Mereka menduga Sponge Bob segemuk itu kerana yang merawatnya sakit-sakit sehingga membanjirinya dengan makanan kering. Keadaan organ tubuh yang normal juga memperkuat dugaan masalah ada pada kawalan makanan. Para kakitangan pun dibuat takjub saat pertama kali melihat Sponge Bob.

120604 kucing tergemuk sedunia cari majikan baru 02 (Gambar)Kucing Tergemuk Di Dunia!!!...Geramnya!!!

“Sponge Bob datang kemari ketika pemiliknya dirawat di panti jompo,” lanjut Kendra. “Kami membuka kandang dan ada 10 hingga 15 orang hanya terdiam memandanginya beberapa saat. Kerana dia kucing terbesar yang pernah kami lihat.

120604 kucing tergemuk sedunia cari majikan baru 03 (Gambar)Kucing Tergemuk Di Dunia!!!...Geramnya!!!

” Sponge Bob menggantikan kedudukan Meow asal New Mexico, Amerika Syarikat. Meow mati pada 5 Mei 2012 lalu kerana menderita gangguan pernafasan akibat kegemukan. Saat masih hidup, berat tubuhnya mencapai 18 kilogram.

::P/S: Bagaimanakah jika kucing peliharaan anda gemuk seperti itu??? Mampukah kita menjaga kucing sehingga ia besar dan sihat/..

pixel (Gambar)Kucing Tergemuk Di Dunia!!!...Geramnya!!!

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini

Previous post:

Next post: