(Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

by admin on August 2, 2011

in Gambar Ajaib

  • Sharebar

neraka (Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

Kalau di negara Asia tengah, Uzbekistan terdapat suatu lokasi yang terdapatnya ’Pintu Neraka Dunia‘ atau “The Door To Hell”. Benarkah? Kalau kita sebagai beragama Islam gelaran ini sebenarnya tidak mampu menggambarkan langsung hakikat keadaan sebenar di neraka jahanam ciptaanNya.  Gelaran tersebut diberikan kerana terdapat  sebuah lubang api raksasa yang disebut-sebut sebagai mirip kepada pintu neraka “The Door To The Hell”.

neraka5 (Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

Lubang api tersebut telah wujud di Uzbekistan sejak tahun 1975 dan ukuran keluasannya mencapai 2 kali lapangan padang bola. Tidak hanya itu, kedalamannya juga mencapai sehingga 30 meter dalam.

neraka2 (Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

‘Pintu Neraka Dunia‘ tersebut terdapat di lokasi jurang besar di bawah bumi. Ahli geologi menemui lubang tersebut ketika melakukan penggalian menggunakan jentera berat untuk pengeluaran gas semulajadi yang terdapat di situ. Tetapi, lubang tersebut runtuh. Ketika itu, kesemua peralatan penggalian telah masuk terperosok ke dalam lubang tersebut.

neraka3 (Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

Peristiwa itu terjadi semenjak tahun 1975 lagi dan untuk mengelakkan gas beracun tersebut terus tersebar luas, akhirnya mereka bertindak membakar di sekitar lubang raksasa tersebut. Sudah 35 tahun berlalu, lubang raksasa masih lagi marak dikelilingi api yang terus marak menyala.

neraka4 (Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

Sampai sekarang masih belum ada lagi penjelasan apakah ‘Pintu Neraka Dunia‘ itu ukurannya semakin melebar atau stabil kerana gas yang keluar dari perut bumi itu sentiasa terbakar. Walaupun terkena hujan sekalipun, apinya tidak pernah terpadam. Malah ada beberapa pandangan mengatakan bahawa lubang api itu sebenarnya semakin membesar tahun demi tahun. Wallahualam……

pixel (Gambar) Pintu Neraka Dunia Ada Di Uzbekistan?

{ 4 Komen Bernas… Telah Dikongsikan Setakat Ini. Pandangan Anda Pula? }

1 FidelisGVR August 17, 2011 at 10:05 am

  

Reply

2 MFS September 9, 2011 at 1:24 am

Saya pernah pergi ke kawasan ini. Sebenarnya ia terletak di Turkmenistan..Sekiranya pergi menaiki 4×4, ianya mengambil masa selama 1 jam 45 minit daripada ibu negara Turkmenistan iaitu Ashgabad. Keluasan tempat ini lebih kurang satu padang bola jer..

  

Reply

3 NASIR September 21, 2011 at 1:08 pm

pelik binti ajaib
lah:)

  

Reply

4 batman September 23, 2011 at 7:18 pm

kat indon nisia laaa :putnam:

  

Reply

Respon Anda? Kongsikan Ulasan Bernas Anda & Berdiskusi Dengan Pembaca Lain Di sini

Previous post:

Next post: